Как и къде да регистрирате своето куче?

Вариант 1 - В районната администрация по местоживеене на място

  1. За да регистрирате кучето си трябва да отидете в районната община или районна администрация по постоянния ви адрес/седалище на стопанина. Там трябва да подадете документи за регистрация на гише в отдел "Местни данъци и такси", а със себе си е нужно да носите и да представите:
  • Заявление-декларация за регистрация на домашно куче (по образец). Попълнената декларация е добре да бъде в два екземпляра. Можете да я вземете на място в общината или да потърсите на сайта на общината, където може да е качена в електронен вариант. 

! В декларацията трябва да отбележите своето основание за освобождаване от данък, ако имате такова. За кастрирани домашни любимци не се дължи годишна такса. Годишната такса или данък за домашно куче на територията на Столична община е 24 лв. 

  • Ветеринарномедицински паспорт (трябват ви и две копия на всички страници от паспорта, на които има информация за ваксините и другите манипулации. Не пропускайте да снимате и последната страница, на която е отбелязано, ако вашето куче е кастрирано – страница 31, раздел XII. Други.)
  • Документ за самоличност на собственика (в случай, че услугата се заявява от него). Пълномощно (когато и ако услугата се заявява от пълномощник).
  • Ако имате документ за придобиване на кучето също трябва да го носите. Например, ако сте го осиновили, вземете със себе си декларацията за осиновяване от приюта. Направете две копия за всеки случай.

В случай, че всичко по документите е наред, получавате печат в паспорта на кучето от отдел „Финанси" на районната община или администрация с регистрационен индекс на вашето куче.

 

Вариант 2 - По електронен път

Вторият вариант на регистрация на кучето ви е по електронен път чрез системата на Министерството на електронното управление. Преди да заявите услугата онлайн е необходимо да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП), да притежавате профил в системата „Електронно връчване" и да имате инсталиран Adobe Reader.

За да заявите услугата:

  • Изтеглете заявлението от връзката "Образец на Декларация по чл. 117 от ЗМДТ"
  • Съхранете електронната форма на вашия компютър.
  • Отворете формата с Adobe Reader.
  • Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
  • Попълнете всички полета с изискваната информация.
  • От падащото меню в края на формата изберете начина, по който желаете да заявите услугата.
  • След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис, за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и да се генерира уникален номер на заявката.
  • Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер, уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
  • След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.
  • Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата "Електронно връчване" към Общинска администрация или последвайте този линк, който ще ви препрати директно към системата: https://eforms.egov.bg/eforms-portal/index.xhtml

 

Регистрацията е важна и задължителна за всички. Тя помага за:

  • По-бързо намиране на изгубени домашни любимци.

  • Поддържане на здравето на нашите кучета.

  • Един по-отговорен и грижовен град.

 

Ако кастрирате своя домашен любимец:

  • Вие удължавате неговия живот.
  • Няма да заплащате „такса куче“  всяка година.